Alles over bezorgen en retourneren


Verzendkosten & Verpakking:


De verzendkosten binnen Nederland bedragen € 6,95 voor pakketten tot 5 KG (België € 12.95). Veel van onze producten worden ook gratis verzonden, dit staat dan aangegeven bij de productinformatie van het betreffende artikel.

Bij bestellingen van meerdere producten worden deze als EEN (1) zending toegestuurd, waarbij de levertijd van het product met de langste levertijd als uitgangspunt dient.


Verzenden:


Voor het verzenden van pakketten maakt ERC Werkman gebruik van GLS-Pakket Service. Dit bedrijf heeft een uitgebreide ervaring op het gebied van pakketafhandeling. ERC Werkman verzend naar diverse EU landen. Pakketten worden op werkdagen overdag aangeboden. Kies een bezorgadres waar daadwerkelijk iemand aanwezig is (dat kan ook het adres van uw werk, buren of een familielid zijn).


Ontvangen:

Het pakket wordt overdag twee keer aangeboden, op de volgende manier:

1. U krijgt van ERC Werkman een bericht via email dat uw bestelling is verzonden. Het pakket wordt de eerste keer aangeboden. Wanneer u niet thuis bent, wordt een kaart in uw brievenbus achtergelaten. Hierop vindt u een telefoonnummer en een internetsite om een nieuwe afspraak voor aflevering te maken. U heeft vijf dagen de tijd om die afspraak te maken.

2. Het pakket wordt een tweede keer gratis aangeboden, hiervoor dient u wel een afspraak voor aflevering te maken. Als het pakket voor de 2e keer aangeboden wordt en is er niemand aanwezig dan kan het alleen nog afgehaald worden op het dichtstbijzijnde depot van GLS.

3. Heeft u het pakket na vijf dagen nog niet afgehaald, dan gaat het terug naar ERC Werkman.

4. U zult opnieuw de verzendkosten moeten betalen als u het pakket opnieuw wilt laten toesturen.

5. Wanneer u een (onbeschadigd) pakket weigert of niet afhaalt, zijn de kosten voor verzending (en eventuele rembourskosten) voor uw rekening. U krijgt dus alleen het bedrag van de bestelde producten gecrediteerd.


Verzendkosten:

Mogelijkheden van betalen. U kunt bij uw bestelling aangeven op welke manier u het pakket wenst te ontvangen:


1. Vooraf betalen.

Via een bankoverschrijving, internetbankieren, PayPal of iDEAL betaling. U maakt het totaalbedrag zelf over op het bankrekeningnummer van ERC Werkman, zodra het bedrag zichtbaar is bijgeschreven zal uw bestelling worden verzonden. Het pakket wordt bij u afgeleverd.


2. Rembours.

Remboursen zijn alleen mogelijk voor zakelijke klanten (B2B) in overleg.


Beschadigde pakketten:

Accepteer geen beschadigde pakketten, maar geef die meteen retour aan de bezorger. Een beschadigd pakket wordt in dit geval kosteloos retourgezonden aan ERC Werkman. Wij zorgen dan zo snel mogelijk voor een nieuwe zending.


Retourzendingen

Retourzendingen moeten altijd voorzien zijn van een duidelijk leesbaar RMA nummer op de buitenkant van de verpakking. Pakketten zonder dit RMA nummer worden niet aangenomen. De transportkosten van Retourzendingen, om welke reden dan ook, zijn in eerste instantie altijd voor rekening van de Klant. Bij alle retourzendingen wordt 7,95 aan administratiekosten in rekening gebracht.(uitgezonderd DOA gevallen).

Voordat u een product retourneerd raden we u aan om de volgende relevante informatie aandachtig te lezen en de instructies nauwgezet te volgen:

  1. Retour Policy
  2. RMA Procedure
  3. Credit & Kosten Policy
  4. RMA Aanvragen

Retouren kunt u, voorzien van RMA nummer, opsturen naar het volgende adres:


ERC Werkman

T.a.v. Klantenservice RMA: xxxxxxxx
Landsteinerhof 12, 7908BB Hoogeveen Nederland.


* Retour Policy - Wanneer kunt u retourneren *


1. Binnen de afkoelingsperiode

U heeft een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren. Uitzondering hierbij zijn speciaal voor u geassembleerde producten, maatwerk of speciaal voor u bestelde producten. Het product kan alleen geretourneerd worden indien het product nog ongebruikt en in de originele ongeschonden verpakking retour gestuurd wordt.

Voor nadere details verwijzen wij naar de Credit & Kosten Policy.


2. Het product wijkt af van hetgeen u besteld heeft

Wanneer u constateert dat het gehele product dat u heeft ontvangen zichtbaar afwijkt van hetgeen u besteld heeft dan kunt u het product aan ons retourneren. Neem direct nadat u constateert dat u het verkeerde product toegezonden heeft gekregen contact op met de klantenservice. U dient dit tenminste binnen een termijn van 2 dagen na ontvangst te doen. Neem het product in geen geval in gebruik. Alleen ongebruikte producten komen voor kosteloze vervanging in aanmerking. Kijk voor de vergoeding van transportkosten bij de Credit & Kosten Policy.

Als het product niet compleet is afgeleverd, u mist onderdelen die u wel besteld heeft, of er zijn verkeerde onderdelen toegezonden meldt u dit dan direct aan ERC online SHOP en ERC online SHOP draagt zorg voor kosteloze nalevering van de ontbrekende onderdelen. Neem verkeerd geleverde onderdelen niet in gebruik maar retourneer deze producten conform de Retour Procedure.

Let op: ERC online SHOP is niet verplicht het product te vervangen wanneer de afwijking te gering is om de vervanging te rechtvaardigen.


3. Het product is defect

Een defect product kunt u retourneren aan ERC online SHOP. ERC online SHOP draagt dan zorg voor het transport van het product naar de door de fabrikant/leverancier aangewezen reparatiedienst. Neem na constatering van het defect altijd eerst contact op met de klantenservice van ERC online SHOP. Wellicht is het mogelijk het probleem direct op te lossen of bestaat er een snellere procedure om het defect te laten verhelpen.

Let op: Bij alle reparaties buiten de garantie brengt ERC online SHOP behandelingskosten in rekening. De hoogte van deze kosten staan beschreven in de Credit & Kosten Policy.

Een product dat bij aflevering reeds defect is (DOA) kunt u retourneren conform de Retour Procedure (RMA aanvragen). Neem wel altijd direct contact op met de klantenservice*.

Let op: Wanneer uw product bij aflevering reeds defect is dient u dit zo spoedig mogelijk als wel binnen 2 werkdagen na ontvangst aan ERC online SHOP te melden. Let op: producten die tijdens transport zijn beschadigd worden niet aangemerkt als defekt bij aankomst en dienen te worden gerepareerd. Let daarom altijd goed op dat het pakket dat u in ontvangst neemt onbeschadigd is en neem het pakket bij twijfel niet in ontvangst.


* De Retourprocedure *

Om retourzendingen snel en efficient te kunnen verwerken hanteert ERC online SHOP een Retourprocedure waarbij een RMA-nummer (Return Material Authorisation) dient te worden aangevraagd. Pas nadat er een RMA-nummer aan u is verstrekt kunt u het product retourneren. Zonder dit RMA-nummer worden producten niet retour genomen. Wij raden u daarom aan de Retourprocedure nauwgezet te volgen, deze bestaat uit 4 stappen:

  1. U vraagt een RMA-nummer aan
  2. Bepaal wat u retour stuurt binnen 14 dagen
  3. Verpak het product en noteer het RMA-nummer duidelijk zichtbaar op de verpakking.
  4. Verstuur het pakket naar ERC online SHOP


Stap 1: Vraag een RMA-nummer aan:

Log in op uw account en ga klik op de link RMA formulier. Vul het formulier zo volledig mogelijk in en druk vervolgens op de knop RMA-aanvragen. Indien u wilt retourneren vanwege een defect, probeer dit defect dan zo bondig mogelijk te omschrijven. Uw RMA-nummer wordt vervolgens binnen 7 werkdagen naar uw mailadres verzonden. Kijk voor meer informatie over deze procedure op: Een RMA aanvragen.

Het is ook mogelijk dat uw aanvraag wordt geweigerd omdat het product bijvoorbeeld niet bij ERC online SHOP is gekocht of de afkoelingsperiode is verlopen. U krijgt dan geen RMA-nummer en kunt het product niet retourneren.


Stap 2: Bepaal wat u retour stuurt binnen 14 dagen:

Zodra u een RMA-nummer toegewezen heeft gekregen heeft u 14 dagen de tijd om het product te retourneren en kunt u gaan bepalen wat u retour gaat sturen. Dit is afhankelijk van de reden van uw retour. Op basis van het onderstaande gegevens kunt u bepalen wat u retour dient te sturen. Heeft u toch nog vragen, neemt u dan contact op met onze klantenservice.


1: U maakt gebruik van de afkoelingsperiode:

U stuurt dan retour: Het complete product zoals door ERC online SHOP aan u uitgeleverd inclusief alle accessoires en toebehoren (handleidingen, software etc.) in de originele, ongeschonden fabrieksverpakking. Het product mag daarbij niet uit de verpakking en/of in gebruik genomen zijn!


2. Het product wijkt af van hetgeen u besteld heeft:

U stuurt dan retour: Het complete product zoals door ERC online SHOP aan u uitgeleverd inclusief alle accessoires en toebehoren (handleidingen, software etc.) in de originele, ongeschonden fabrieksverpakking. Het product mag daarbij niet in gebruik genomen zijn!


3: Het product is defect:

Bij defekten stuurt u uitsluitend het product terug dat het defect vertoont. U dient dus niet mee te sturen: de originele fabrieksverpakking (m.u.v. grote producten zoals plasma- en lcd televisies, home cinema sets, dvd recorders etc.), accessoires, handleidingen, software etc.( Indien u iets mee dient te sturen wordt dit via e-mail aan u meegedeeld.)


Stap 3: Verpak het product zorgvuldig en schrijf het RMA-nummer op de verpakking

Verpak het product zorgvuldig. Alle producten dienen geretourneerd te worden in een zogenaamde omdoos (doos/verpakking om de originele fabrieksverpakking). Hiervoor kunt u eventueel de verpakking gebruiken waarin het product bij ontvangst verpakt zat. (kartonnen doos/luchtkussen envelop). Voeg daarbij altijd een een kopie van de aankoopfactuur.

Let op: Schrijf het RMA nummer duidelijk zichtbaar op de verpakking( zie voorbeeld hieronder). Retourzendingen zonder zichtbaar RMA-nummer worden altijd geweigerd.


Stap 4: Verstuur het pakket naar ERC online SHOP

Verstuur het pakket binnen 14 dagen na ontvangst van het RMA nummer naar het onderstaande adres:

ERC online SHOP t.a.v. klantenservice RMA:xxxxxxxxx
Landsteinerhof 12
7908BB Hoogeveen

U bent zelf verantwoordelijk voor schade en/of vermissing tijdens het transport. Zorgt u er dus voor bij waardevolle producten dat u het pakket verzekerd verzendt (verhoogd aansprakelijk).

U draagt altijd zelf zorg voor de kosten van de verzending. Ongefrankeerde zendingen of zendingen onder rembours worden nooit door ons in ontvangst genomen.


* Credit & Kosten Policy *

Om onduidelijkheden te voorkomen hanteert ERC online SHOP een Credit & Kosten Policy. In deze policy staat beschreven of er kosten zijn verbonden aan het retourneren van een product. Indien u een product gaat retourneren raden wij u aan deze policy goed door te nemen. Neem bij vragen altijd contact op met onze klantenservice. *


Transportkosten

U dient in alle gevallen zelf de kosten voor het transport van een product naar ERC online SHOP te voldoen (ongefrankeerde zendingen worden altijd geweigerd).

Indien een zending niet kan worden afgeleverd en door ons retour wordt ontvangen door een fout of toedoen van de klant, dan worden bij elke volgende zending nogmaals de volledige transportkosten in rekening gebracht. Als een product niet wordt bezorgd door een fout van de transporteur dan draagt ERC online SHOP de kosten voor een volgend transport.


Termijn

ERC online SHOP hanteert een terugbetaaltermijn van 30 dagen. Bij klanten die gebruik maken van de afkoelingsperiode van 7 werkdagen gaat deze termijn in vanaf het moment dat het product door ERC online SHOP retour is ontvangen. In het geval van een annulering van een nog niet geleverde bestelling gaat de termijn in vanaf het moment dat ERC online SHOP schriftelijk of per e-mail in kennis is gesteld van de annulering.


Wat wordt er gecrediteerd?


1. Retourzending binnen afkoelingsperiode

A. Bij een product dat onbeschadigd, compleet en ongebruikt in de originele onbeschadigde verpakking wordt geretourneerd worden geen kosten in rekening gebracht. (dit geldt voor alle producten) Het aankoopbedrag wordt gecrediteerd. Tevens dienen eventueel gratis verkregen meebestel-artikelen mee retour gestuurd te worden. Indien u hier geen gebruik van maakt beschouwen we dit als een aankoop van het het artikel en zal de normale waarde van het artikel (online vermeld op de desbetreffende product-pagina) worden verrekend met een eventuele creditering van het aankoopbedrag.

B. Producten die tijdens de afkoelingsperiode uit de verpakking zijn genomen en in gebruik zijn gesteld geldt alleen nog de garantieperiode en komen niet voor creditering in aanmerking.


2. Het product wijkt af van hetgeen u besteld heeft

Indien u het verkeerde product toegezonden heeft gekregen door een fout van ERC online SHOP (uitgezonderd vervangende artikelen), wordt het product kosteloos vervangen. U stuurt het te vervangen product op uw kosten naar ERC online SHOP na het aanvragen van een RMA nummer. U dient hiervoor wel de Retourprocedure in acht te nemen. Zodra wij het product in goede orde retour hebben ontvangen zullen wij u het juiste product toezenden en worden uw volledige transportkosten binnen 30 dagen teruggestort op uw rekening.

Let op: wij vergoeden nooit de kosten van een spoed of expreszending.

Ontbrekende onderdelen of accessoires worden altijd kostenloos nagezonden.

Indien het product dat u heeft ontvangen een ander product is dan hetgeen u veronderstelde besteld te hebben en deze vergissing niet aan ERC online SHOP te wijten is, dan gelden de voorwaarden en procedures van een retourzending binnen de afkoelingsperiode. Zie 1 A + B hierboven.


3. Het product is defect

Bij reparaties binnen de garantietermijn worden geen kosten in rekening gebracht . U betaalt dus uitsluitend de transportkosten naar ERC online SHOP. Bij alle reparaties die buiten de fabrieksgarantie brengt ERC online SHOP behandelingskosten in rekening: € 25,- (inclusief BTW). De kosten van de reparatie, alsmede eventuele onderzoekskosten worden volledig doorberekend aan de klant. ERC online SHOP is gerechtigd producten onder zich te houden tot de volledige kosten voortvloeiend uit een reparatie voldaan zijn.

Als het product reeds bij ontvangst defect is (DOA), worden alle kosten vergoed door ERC online SHOP. Defecten dienen binnen 24 uur na ontvangst schriftelijk (via email) aan ERC online SHOP worden gemeld, na deze periode kunt u niet meer reclameren. Let op: u dient de transportkosten van het defecte product naar ERC online SHOP eerst zelf te voldoen. Deze kosten worden achteraf door ERC online SHOP vergoed.


* Een RMA aanvragen *

De aanvraag van een RMA (Return Material Authorisation) is een onderdeel van onze Retourprocedure. Deze procedure bestaat uit 4 stappen. Wij raden u aan deze procedure goed door te nemen voor u een RMA aanvraagt. Indien er onduidelijkheden zijn over de Retourprocedure, neemt u dan contact op met onze klantenservice.


1. Log in op uw account

Om het product waarvoor u een RMA wilt aanvragen te kunnen bestellen heeft u een account bij ERC online SHOP aangemaakt. Door uw e-mailadres en wachtwoord in te vullen logt u in op uw persoonlijke account. Bent u uw wachtwoord vergeten, klikt u dan op Wachtwoord vergeten. Uw persoonlijke wachtwoord wordt dan naar uw e-mail adres verzonden. Eventueel kunnen wij u een nieuw wachtwoord laten toezenden, neem hiervoor contact op met onze klantenservice.


2. Ga naar het RMA formulier

Zodra u bent ingelogd op uw persoonlijke account klikt u RMA fomulier.


3. Vul het RMA fomulier in

Vul het RMA aanvraagformulier zo volledig mogelijk in. Indien u wilt retourneren vanwege een defect aan het product, omschrijft u dan de klacht zo duidelijk en bondig mogelijk. Hoe beter de klacht omschreven is, hoe beter we u van dienst kunnen zijn bij de afhandeling van de reparatie. Door op de knop Verder te drukken verzend u het formulier.


4. Wacht op de toewijzing van een RMA nummer

U ontvangt binnen 3 werkdagen per e-mail een reactie op uw RMA aanvraag. Indien uw aanvraag wordt geaccepteerd dan ontvangt u een RMA nummer. Wacht altijd met het verzenden van het product totdat u een RMA nummer heeft ontvangen. Retouren zonder RMA nummer worden altijd geweigerd.


RMA nummer ontvangen

Zodra u een RMA nummer per e-mail heeft ontvangen kunt u het product retour sturen. Volg daarbij de Retourprocedure. In deze procedure staat omschreven wat u precies retour kunt sturen, hoe u het product dient te verpakken en op welke wijze u het pakket dient te verzenden. U kunt de status van uw retourzending volgen door in uw persoonlijke account te gaan naar -> Mijn Bestellingen - > Order Details en dan op RMA Status te klikken.


* Neem bij voorkeur via het Contactformulier contact op met onze klantenservice.